nature is a whore

Rätt händelselös helg måste jag säga. Hittills i alla fall. Alla pysslar med annat och jag sitter bänkad vid datorn. Är de inte på lan så spelar de in en låt i studion med sitt band eller har dragit till Umeå. Själv sitter man här och roar sig med att försöka hitta Nirvanas låt "Come as you are" på youtube, med i alla fall någorlunda bra ljudkvalitet, men inte då. Antingen är hela låten chipmunked, eller en dålig liveversion där ljudet låter mest som brus, eller en cover som de spelat in själva. Har man gjort en cover på en låt ska man väl inte skriva "Nirvana - Come as you are" som rubrik? Möjligtvis "Come as you are - cover" eller något åt det hållet, för inte fan är det då Nirvana som spelar om det är en cover. Jag känner mig aningen irriterad måste jag säga. Man förstör inte en bra låt genom att göra den chipmunked, det gör man bara inte, och OM man gör det i alla fall kan man väl skriva det i rubriken, även om det måste vara jättejobbigt att skriva tio bokstäver extra då man ska lägga in en video. Man kan ju råka stuka tummarna av att göra ännu ett mellanslag och kanske till och med stuka pekfingrarna då man ger sig på något så komplicerat som att skriva "chipmunked". Aj, jag fick nästan lite ont i fingrarna av att skriva det nu. Så synd det är om mig. Jag får hoppas att handen inte svullnar upp så jag kan nita jävlarna som förstör min dag genom att ge mig huvudvärk. Hmpf. Förresten kan det ju vara lite svårt att hitta alla de där bokstäverna innan det är dags att sova. C H I P M U N K E D. Oj, fan vad länge det där dröjde. HMPF. Hittills har jag bara lyckats hitta en låt på youtube med Nirvana som man kan lyssna på med högt ljud utan att öronen går sönder, och det är "In Bloom". Tack, älskade människa som la ut den utan att förstöra den med diverse effekter. TACK.

Nu hade jag tänkt återgå till min extremt viktiga uppgift, nämligen att göra ingenting. Snacka om att vara uttråkad. Jag tror att jag spricker snart. Jag vill ut och fota men det är svart utomhus och jag känner inte för att fota gatlyktor eller något, igen. Jag vill träffa människor men alla pysslar med annat, som sagt. Jag vill dricka mjölk men vi har ingen mjölk hemma. Jag vill äta men det är inte mat än. Jag har inte ätit något alls på hela dagen och min mage börjar kurra, vilket förstör ljudet på alla låtar jag lyssnar på ÄNNU mer. Hela världen är emot mig. Tyck synd om mig och ge mig en kram, tack. En eller två godisar skulle inte skada. Inte heller ett D80- eller D90-kamerahus.


Ungefär lika glad som damen/herren här ovan känner jag mig just nu. Stick inte hit fingrarna, då nyper jag.


Nu ska jag fortsätta sura för att jag är ensam och antagligen nöta Nirvana tills mina öron brinner, om det går. Deras musik blir aldrig dålig. Jag har även tänkt sura för att Kurt Cobain gått och dött utan att fråga mig. Inte snällt av honom. Som sagt, världen är emot mig.

Kommentarer
Postat av: Mattias

Meh flåt ;o nästa helg gör jag vad du än vill att jag ska göra :O

2008-11-16 @ 03:47:57
Postat av: My

oj, vad dum jag känner mig nu :o

inte din feil ju :o <3

2008-11-16 @ 17:57:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0