som en fjärdeklassare med sand i munnen

Nu sitter man här igen då, i skolans PC-sal utan något att egentligen göra. Det är tänkt att jag för tillfället ska rota reda på kändisskvaller som Irma (antagligen) kommer läsa upp i vårat radioprogram, men vad finns det för intressant att nämna? Joaquin Phoenix ska sluta med film och Posh Spice dissar Mel Bs bröllop, eller något åt det hållet, jag minns inte riktigt, men jag tror inte att jag är helt ute och cyklar i alla fall.
Jag har förresten slutat franskan nu. Efter ont i magen och dåligt samvete har jag gjort det. Av någon anledning känns det som om jag precis kastat bort alla potentiella chanser till utbildning och jobb längre fram i livet. Skolan har alltid varit det enda jag varit någorlunda bra i, trots att jag är en sådan som verkligen inte orkar plugga och inte lägger ner mer än tio minuter på plugg innan prov. Trots det har det alltid gått ganska bra i skolan, utan några större ansträngningar. 280 poäng då jag gick ut nian, och det är ju inte sämst i alla fall. Nu när jag inte läser ett extra språk känns det som om jag sänkte mig ungefär till en fjärdeklassares nivå. Jag har tappat det enda jag kunnat vara stolt över. Det här känns inte bra, men jag orkar verkligen inte med att gå fyra timmar och fyrtio minuter längre än resten av min klass, per vecka. Jag hinner inte med allt och det känns bättre att inte göra det alls än att göra det slarvigt. Istället tänker jag koncentrera mig på resten av skolarbetet, det som för tillfället är väsentligt, så ikväll blir det att skriva engelskauppgift och bokrecension. Jag måste verkligen sluta skjuta på saker ända till sista dagen innan jag halkar efter. Det skulle vara det värsta tänkbara.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0