2,839 hästar

Snacka om att jag verkligen var ett hästfreak när jag var liten! Klart jag fortfarande tycker om hästar men hela mitt liv kretsar inte kring det längre. Anledningen till att jag kom att tänka på att jag var hästnörd som liten var att jag nu suttit praktiskt taget hela kvällen och rensat till största delen hästbilder från min dator. Hästar som hoppar, hästar som betar, hästar som rullar sig, hästar på utställningar, hästar i flock, ensamma hästar, arabiska fullblod, berberhästar. Hästar hade tagit över min dator men nu har jag tagit den tillbaka. 2 839 objekt fanns i min papperskorg på datorn innan jag var klar med att plocka bort bilder, och då hade jag ändå hunnit tömma papperskorgen en gång innan det, korkat nog. Det hade varit roligare att se hur mycket det blivit om jag bara låtit bli att pilla på "töm papperskorgen" men tyvärr har jag svårt att hålla fingrarna i styr när det gäller det mesta (och det får ni tolka hur ni vill). Klart över 3 000 filer blev det i alla fall, det är jag säker på. Många av bilderna kände jag dessutom igen från affisher i hästtidningar såsom Penny, Min Häst och Wendy som jag prenumererade på när jag var yngre. Jag undrar hur fan jag orkat sitta och googla efter alla dessa satans bilder. De flesta kommer nog från Stallsmart.nu, från den tiden då alla hade kopierade bilder på sina "väbbar", men en hel del har jag suttit och letat reda på, på Google. Lite att göra kanske? Nästan värre än alla som spenderar all sin vakna till med WoW.


Hittade lite smått kul bilder också som är tagna med förra kameran, bland annat den här lilla grodan som jag tycker förtjänar en plats här bara för att den är otroligt söt. Jag måste ju lite diskret leda er bort från hästarna också, annars lär jag väl få höra om mina 3 000 hästar resten av mitt liv. Koncentrera er på grodan istället, den är ju söt. Grodan Grodis. Grodisgrodan. Godisgrodan. Salta grodor. Hm, nu blev jag godissugen.

Kommentarer
Postat av: Jessica

Jag skulle aldrig ta bort någon bild jag fotat. Enda som jag kan tänka mig att ta bort är de bilder som är helt oskarpa och att man inte ser vad fokuset ligger på.

2009-03-17 @ 21:54:46
URL: http://perontopp.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0